While we are still recovering from a pandemic that profoundly affected the way we interact and relate, conflicts are intensifying in different regions, fostering discussions about a reorganization of the geopolitical scenario. At the same time, measures to mitigate the effects of climate change are an increasing concern, and artificial intelligence technologies are changing the way we work, produce art, science and knowledge.
How has education resisted, adapted, or contributed to such changes?
What is the role of education in the face of these and other changes?
The theme of the Graduate Student Symposium 2024 is Education in Times of Change. We invite students to discuss the relation between education and contexts of change, in terms of science, technology, politics, society, or culture, in individual, local, national, regional, or global scales.
It was a pleasure for us to have you joining us for the Graduate Student Symposium of the Department of Education at Concordia (GSDE 2024). Listening to inspiring alumni, students and professors was a real privilege, and we want to thank you for contributing to this collaborative space by sharing your knowledge and experience with others.
We would also like to congratulate all the presenters for the insightful presentations, and to announce the winners of the People’s Choice Awards:
- Digital Technologies and Education: Developing ‘Digital Decodings’: Facilitator reflections on the co-creation of a discussion-based gaming circle – Ian McPhail
- Educational Policies and Politics: Empowering Literacy: Unveiling Paulo Freire’s Pedagogical Method in Brazilian Adult Education – Patricia Rodrigues Chagas
- Activism and Resistance in Education: Black Homeschooling Self-Directed Learning Practices as Authentic Resistance and Disruption to Neoliberal Schooling Discourse – Renee Tougas
- Education, Language and Cultural Changes: Exploring Accent Hierarchy: Student Perceptions of English Teachers in Montreal – Aya Halliday & Lin Lu
- New Generations in Changing Environments: The value of exploring adolescents’ perspectives about peer harm in schools – Laura Pareja Conto & Holly Recchia
The winners will be contacted individually to make further arrangements regarding the award. Congratulations!
Finally, we would love to hear your feedback and/or suggestions to improve the next editions of the Graduate Student Symposium: https://forms.office.com/r/LQxgf6Wg5A
Alors que nous nous remettons encore d’une pandémie qui a profondément affecté notre façon d’interagir et d’établir des relations, les conflits s’intensifient dans différentes régions, favorisant les discussions sur une réorganisation du scénario géopolitique. Dans le même temps, les mesures visant à atténuer les effets du changement climatique sont une préoccupation croissante, et les technologies d’intelligence artificielle modifient notre façon de travailler, de produire de l’art, de la science et de la connaissance.
Comment l’éducation a-t-elle résisté, s’est-elle adaptée ou a-t-elle contribué à ces changements ?
Quel est le rôle de l’éducation face à ces changements et à d’autres ?
C’était un plaisir pour nous de vous voir vous joindre à nous pour le Symposium des étudiants aux cycles supérieurs du Département d’éducation de l’Université Concordia (GSDE 2024). Écouter des anciens élèves, des étudiants et des professeurs inspirants a été un véritable privilège, et nous tenons à vous remercier d’avoir contribué à cet espace de collaboration en partageant vos connaissances et votre expérience avec d’autres.
Nous tenons également à féliciter tous les présentateurs pour la qualité de leurs exposés et à annoncer les lauréats du Prix du public :
- Technologies numériques et l’éducation : Developing ‘Digital Decodings’: Facilitator reflections on the co-creation of a discussion-based gaming circle – Ian McPhail
- Politiques éducatives et la politique : Empowering Literacy: Unveiling Paulo Freire’s Pedagogical Method in Brazilian Adult Education – Patricia Rodrigues Chagas
- Activisme et résistance dans l’éducation : Black Homeschooling Self-Directed Learning Practices as Authentic Resistance and Disruption to Neoliberal Schooling Discourse – Renee Tougas
- Éducation, langue et changements culturels : Exploring Accent Hierarchy: Student Perceptions of English Teachers in Montreal – Aya Halliday & Lin Lu
- Les nouvelles générations dans des environnements en changement : The value of exploring adolescents’ perspectives about peer harm in schools – Laura Pareja Conto & Holly Recchia
Les lauréats seront contactés individuellement pour prendre d’autres dispositions concernant le prix. Nous leur adressons toutes nos félicitations !
Finalement, nous serions ravis de recevoir vos commentaires et/ou suggestions afin d’améliorer les prochaines éditions du symposium des étudiants diplômés : https://forms.office.com/r/LQxgf6Wg5A